WooCommerce autocomplete orders (afronden bestellingen)

WooCommerce AutoComplete Orders

Als een bestelling in je webwinkel direct betaald wordt met bv. Ideal betekent dat niet dat WooCommerce de order direct afrondt en afvinkt met een vinkje, het zgn. autocomplete order of automatisch afronden van een bestelling. Er wordt verondersteld dat je de bestelling nog moet verwerken, inpakken en opsturen en dus dat deze nog niet afgerond is. WooCommerce zet je bestelling daarom ''in behandeling". De besteller ontvangt een email met ''Bestelling in behandeling".

Let op: Uitzondering zijn bestellingen van virtuele producten, deze worden wel direct afgrond.

Iconen die de status aangeven in de WooCommerce bestellijst

Veel webwinkeliers vinden het vervelend dat een bestelling niet de direct status afgerond krijgt en willen een order direct als afgerond in het systeem zien zodra deze betaald is. De besteller ontvangt bij deze afronding ook een nieuwe email  met als titel "bestelling afgerond".

Woocommerce auto complete instellen met een plugin

Gelukkig biedt WooCommerce de mogelijkheid je orders automatisch af te ronden. Er zijn diverse plugins beschikbaar die je hiermee op weg kunnen helpen, maar de meeste zijn niet gratis. Zo is er de goede plugin WooCommerce Order Status Control die volledige controle geeft over het al dan niet automatisch afronden van je bestellingen.

WooCommerce autocomplete instellen met een gratis snippet

Een meer simpele mogelijkheid om een code snippet toe te voegen aan je actieve theme, zodat je niet eens een plugin nodig hebt. Om Snippets toe te voegen aan je theme  moet je wel je functions.php file openen om daar de snippet toe te voegen. Een snippet is een stukje PHP code die de manier waarop WooCommerce werkt met bestellingen aanpast.

Tip: Als het aanpassen van een functions.php file nou te moeilijk voor je is zijn er ook weer diverse plugins te vinden die je helpen snippets eenvoudig toe te voegen aan de functions.php file.

Open de functions.php file en voeg deze snippet toe:

Je orders worden nu direct afgevinkt in je bestellijst. Niet iedere installatie is hetzelfde, dus als je er niet uitkomt en hulp wil aanvragen kan je altijd vrijblijvend contact opnemen op de supportpagina.

 

One Response

  1. Verdi 12 oktober 2017

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.